Pelihahmot

Kaikki mitä sinun tarvitsee tietää

Semirealismi ja aikakausi

Heritagen hahmot ovat semirealistisia Disney -vaikutteisia koiria, susia ja koirasusia. Ne liikkuvat pääsääntöisesti neljällä jalalla, mutta tarpeen niin vaatiessa pystyvät käyttämään käpäliään ihmismäisesti, kuten tarttumaan teekupposeen  tai kynään ja kirjoittamaan. Värimaailma ja värikuviot pohjautuvat realismiin tarkoittaen, että sateenkaaren värit ja liian voimakkaat kontrastit on kielletty.

Pelin maailma ja miljöö sijoittuu vuoteen 1518, vaatetyyli taas tulee enimmäkseen 1800 -luvulta. Tämä tarkoittaa sitä, etteivät neon värit, niittikorut ja voimakkaat lävistykset, venytyskorut tai muut modernin nuorisomuodin ilmiöt kuulu tämän pelin maailmaan.

Hahmoa luodessasi ota huomioon sen yhteiskunnallinen asema ja varallisuus, joka määrittää esimerkiksi hahmon tyylin ja korujen materiaalin. Peli ja maailma on teemaltaan goottilais-romanttinen ja viktoriaaninen. Inhorealismi ja saasta eivät kuulu pelin romantisoituun ja kauniiseen maailmaan.

Fantasiaelementit

Sen lisäksi että hahmot pystyvät käyttämään käpäliään ihmismäisesti, jokainen hahmo pystyy myös liikuttamaan esineitä ajatuksensa voimalla. Tämä on niille yhtä arkista kuin puhuminen tai käveleminen. Jokainen hahmo syntyy tämän kyvyn kanssa ja kyvyn voimakkuus ja tarkkuus on suoraan verrannollinen hahmon henkiseen kehitykseen ja fyysiseen voimaan. Näin ollen hentoinen hieno leidi joka ei jaksa yksinään omin lihavoimin kantaa painavaa viljasäkkiä keittiöön, ei jaksa myöskään leijuttaa sitä ilmassa magioineen. Sen sijaan voimakkaampi herrasmies voisi hyvinkin jaksaa tehdä tämän.

Samanlaiset rajoitteet pätevät myös kyvyn tarkkuuteen. Pieni, vasta kävelemään opetteleva pentu kehittymättömillä motorisilla taidoilla ei pysty käyttämään kykyään tarkasti. Sama pätee aikuisiin hahmoihin, taiteellisesti lahjaton hahmo ei maalaa mestariteoksia kykynsä avulla. Kyvyn käyttösäde on muutaman metrin päässä hahmosta selkeän näköyhteyden kanssa eikä ulotu esim. toiseen huoneeseen tai muurin tuolle puolen.  

Muoti, tyyli ja vaatekerta

Goottilais-viktoriaanis-romanttiset vaikutteet näkyvät hahmojen asusteissa ja koruissa. Sen lisäksi, että harjaksellisten hahmojen on suotavaa ilmentää itseään lukuisin erilaisin kampauksin ja hiuskoruin, kaikenlaiset hatut, huivit, pitsit, viitat, kaulukset, vyöt miekoille ja tikareille ym. ovat osa normaalia päivittäistä pukeutumista. Alla olevat kuvat auttavat hahmottamaan hahmojen asusteita ja tyyliä inspiroiden luomaan hahmolle mahdollisesti oman tyylin. Huomaa, etteivät asusteet ja vaatteet ole osa hahmon designiä, tyylille on hahmotiedoissa oma osionsa!

Kaikelle on aikansa ja paikkansa. Esimerksiksi, aateliset eivät kuljeskele jokapäiväisessä elämässään naamiaismaskit yllään ja tohtorit pukeutuvat valkoiseen ainoastaan työpaikallaan.

suunnittelu ja pelaaminen

Varallisuus ja asema vaikuttavat hahmosi tyyliin ja asusteisiin. Köyhällä leipurilla ei ole varaa silkkiin, satiiniin ja hienoimpaan pitsiin kultaisista koruista puhumattakaan. Ajanjakson huomioon ottaen materiaaleja ja värejä on käytössä rajallisesti. Esimerkiksi violetti on äärimmäisen kallis väri. Kankaista ja materiaaleista nahka ja turkikset, puuvilla, karkea ja halpa juuttikangas, silkki, satiini, pitsi ja sen sellainen ovat mahdollisia.

Tyyli ja vaihtuvat vaatteet otetaan huomioon kirjoitettaessa pelitekstejä. Vaatteet vaihtuvat tilanteen, vuodenajan ja vallitsevien sääolosuhteiden mukaan. Jos hahmosi on kävelyllä kaupungilla, se pukeutuu arkisemmin kuin mitä se tekisi tanssiaisjuhlia varten. Maalaisjärjen käyttö on sallittua.

Kaulusviitat

Erityisesti kirkon, opettajien, professorien ja tohtorien suosiossa.

Pitkät viitat

Pitkiä viittoja on erilaisia, niiden kanssa voi käyttää kauluksia ja huiveja.

Turkisviitat

Turkiksin vuoratut samettiviitat ovat talvimuotia.

Juuttitakit

Käytännölliset ja edulliset juuttikangastakit ovat tavan kansan suosiossa.

Hahmon ulkomuoto

Väritys, turkki, rakenne

Heritagen maailma on semirealistinen ja disney -teemainen. Toivomme hahmojen ulkomuodon ja designin seuraavan samaa kaavaa. Näin ollen valokuvien ja valokuvamanipulaatioiden käyttäminen hahmon kuvina on kielletty. Pelihahmot ovat koiria, susia ja koirasusia. Niiden rakenne ja ulkomuodolliset ominaisuudet liikkuvat näissä puitteissa. Koska koirat elävät ihmisten roolia pelin maailmassa, rotuja ei ole olemassa. IRL maailmassamme tavattavia koirarotuja saa kuitenkin käyttää hahmon luomisen pohjana ja niihin saa viitata ulkomuotokuvauksia kirjoittaessa, esim "collien näköinen". Et voi kuitenkaan kirjoittaa "on rodultaan collie", koska rotuja ei ole. Pääsääntöisesti lyttykuonoiset, karvattomat ja lyhytjalkaiset koirat sopii jättää ulos Heritagen maailmasta. Keskiajan henkeen kansa on hyvin suvaitsematonta kaikkea vähänkään erilaista ja erikoista kohtaan.
Huomaa että hahmon säkäkorkeus voi olla 50-100cm välillä (sen ollessa täysikasvuinen). Hahmon ikä voi vaihdella 10-70v välillä, nuoremmilla hahmoilla saa pelata kun se syntyy pelimaailmaan kahdelle pelattavalle hahmolle.

Klikkaa alla näkyviä väriohjeistustekstejä nähdäksesi esimerkkikuvia hahmojen ulkomuodoista.

Hyvä tietää

  • Ei sarvia, siipiä, metallisia jalkoja jne.
  • Hahmojen kielet ovat normaaleita.
  • Hahmojen pupillit ovat pyöreät, ei hohtavia hirviösilmiä tai pystypupilleja.
  • Typistetyt korvat ja hännät ovat ok.
  • Kaulapantoja ja hihnoja ym. pidetään perverssinä seksirekvisiittana.
  • Hahmojen nimet ovat hyvin ihmismäisiä. Niillä on etunimi, toinen nimi ja sukunimi. Sallittuja nimiä ovat esimerkiksi: Darwin Alistair Blackmore tai Vivian Siriana Windhex.
  • Sopimattomia nimiä ovat kaikki mitä eurooppalainen katolilainen vanhempi ei voisi keskiaikaisessa fantasiamaailmassa lapselleen antaa. Surma, Viikate, Tähtitassu, Metsänhenki, Falling Angel, Lucifer ja Jeesus näin muutamana esimerkkinä...

Turkkien väreistä

Hahmojen turkeissa esiintyvät värit ja värikuviot liikkuvat realismin rajoissa sekä perustuvat kuvioiden ja niiden sijainnin osalta melko pitkälti todellisuuteen. Huolimatta siitä ei ole suotavaa mennä googleen, penkoa kaikkein erikoisinta uniikkia koirakappaletta ja kopioida sen väritystä sillä logiikalla että sellainen on olemassa.

Käytämme yleisiä värejä. Hahmoilla voi olla myös harjaksia, mutta niitä käsitellään kuin hiuksia eivätkä ne voi olla pelkkiä irokeesejä tai jäädä töyhdöiksi hahmon päälaelle. Hahmojen ulkomuoto ja design arvioidaan ylläpidon toimesta tapauskohtaisesti ja siihen saatetaan tarkastusprosessin ohessa ehdottaa muutoksia, jotta se sopisi paremmin pelin maailmaan..

Vaatteet ja korut eivät ole osa designiä

Hahmot pukeutuvat erilaisiin koruihin, viittoihin ja käyttävät monenlaisia erilaisia päähineitä, huiveja, piippuja ja muuta rekvisiittaa. Nämä eivät kuitenkaan ole osa hahmon designiä, eikä kuvauksia niistä tule lisätä hahmon ulkomuoto-osioon. Vaatteet, kampaukset ja muu sellainen ovat hahmon tyylillisiä tekijöitä ja ne vaihtelevat sen elämäntilanteen, aseman ja varallisuuden mukaan. Näin ollen tyylillä ja asusteilla on kokonaan oma osionsa hahmon tiedoissa.

Käytännön asioita

Tänne tulee informaatiota sitä mukaa kun se katsotaan tarpeelliseksi

Pentueet

Heritagessa kaksi hahmoa voi saada keskenään pentuja. Muutamat tietyt värit ja erilaiset fyysiset ja henkiset mutaatiot ovat mahdollisia vain peliin syntyneillä pennuilla - jos arpaonni sen suo.
Tällaiseen järjestelyyn on päädytty siksi, että tahdomme pitää pentueisiin liittyvän realistisen yllätysmomentin ja tehdä mutaatioista juuri niin harvinaisia ja sattumanvaraisia kuin niiden on tarkoitus ollakin.

Ylläpito arpoo

  • Tuleeko hahmo raskaaksi
  • Montako pentua
  • Mutaatiot kuten: merle, albinismi, harlekiini, sekä raskauden ongelmat: keskenmenot tai kehityshäiriöt